Dolnośląskie Stowarzyszenie Sportów Modelarskich Dolnośląskie Stowarzyszenie Sportów Modelarskich
Dolnośląskie Stowarzyszenie Sportów Modelarskich Dolnośląskie Stowarzyszenie Sportów Modelarskich
  • Strona główna
  • Forum
  • Galeria
  • Porady
  • 2,4 GHz
  • Tabela kanałów RC
  • Filmy

  • Strona główna
  • Forum
  • Zawody i spotkania
  • Technika modelarska
  • Osiągnięcia sportowe

Pogoda

Godzina po godzinie Na 16 dni
  • 1
  • 2
  • 3
Poprzedni Następny

PowerBox Systems RC Systems Core

26-03-2025 Wyświetleń:298 Slider Redaktor - avatar Redaktor

      Przedstawiam ciekawe nadajniki PowerBox systems. Produkowane są dwa modele: Core i Atom. Różnią sie procesorami. Dostępna jest wersja puliptowa oraz...

Czytaj więcej

Graupner Polaron EX

13-05-2015 Wyświetleń:25550 Slider Redaktor - avatar Redaktor

W sprzedaży pojawiła się nowa dwukanałowa ładowarka Graupner Polaron EX.Nowatorska pionowa kompaktowa konstrukcja wyróżnia ją od podobnego sprzętu innych producentów...

Czytaj więcej

Ładowarka iCharger 4010 Duo

25-04-2015 Wyświetleń:25814 Slider Redaktor - avatar Redaktor

Ładowarka Junsi iCharger 4010 Duo to kolejna zaawansowana dwukanałowa ładowarka dla wymagających modelarzy.Obsługuje wszystkie typy stosowanych w modelarstwie akumulatorów. Li-Po...

Czytaj więcej
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Technika modelarska
  4. Elektroniczny wyłącznik zapłonu silnika benzynowego
Szczegóły
Redaktor Przez Redaktor
Redaktor
03 grudzień 2008
Odsłon: 4818

Elektroniczny wyłącznik zapłonu silnika benzynowego

Redaktor
Redaktor
Modelarze latający modelami z silnikami benzynowymi różnie realizują wyłączanie silnika po zakończonym locie.Można to zrobić poprzez całkowite przymnknięcie przepustnicy, włączenie ssania , bądź też wyłączenie zasilania modułu zapłonu. Ten ostatni sposób jest rozwiązaniem najbardziej eleganckim.Jeżeli jest realizowany z nadajnika , stanowi najlepsze spotykane rozwiązanie. Całkowite zamknięcie przepustnicy nie zawsze daje możliwość wyłączenia silnika. Zdarza się bowiem, że po przymknięciu przepustnicy silnik jeszcze pracuje i nie sposób go wyłączyć. Rozwiązanie które przedstawiam , jest propozycją f-my SM-Modelbau z Niemiec. Jest to niewielki moduł elektroniki o nazwie Zundschalter 3. Moduł ten włącza się w kanał sterowania serwa przepustnicy.Nie zachodzi więc potrzeba posiadania dodatkowego wolnego kanału w odbiorniku. Moduł z jednej strony podłączony jest do kanału sterowania przepustnicą gazu w odbiorniku, a wyjście łączy sie z serwem przepustnicy. Drugi kabel łaczymy do pakietu zasilania zapłonu i wyjście do modułu zaplonu.Urządzenie posiada dwukolorową diodę wewnętrzną, oraz diodę zewnętrzną.Obie diody sygnalizują obecność napięcia zasilania oraz właczenie zapłonu.Wbudowany mikrowyłącznik umożliwia programowanie urządzenia.Programuje się punkt  wyłączenia zapłonu na krzywej gazu.Można też zrealizować wyłaczenie zapłonu na dodatkowym wyłączniku nadajnika włączającym funkcję trottle-cut. Urządzenie jest bardzo małe, waży kilkanaście gramów a sposób programowania jest banalnie prosty.Trzeba jedynie przycisnąc przycisk w module podczas włączenia zasilania odbiornika i urządzenie zaprogramuje się ustawiając wyłaczenie zapłonu w punkcie, w którym był ustawiony drążek gazu lub przełącznik.Takie rozwiązanie nie wymaga stosowania serwa napędzającego mikrowyłącznik rozłączający obwód zasilania zapłonu.Układ posiada optoizolację.
Poprzednia strona: UniTest 2 Poprzednia Następna strona: DPSI RV Następna

Nowości

Popularne

  • Regulamin Stowarzyszenia
  • System Duplex 2,4 GHz
  • Ładowarka iCharger 4010 Duo
  • Graupner Polaron EX
  • Filmy

Nasze logo

logo

Imieniny

Dzisiaj jest: 24 Maj 2025 Imieniny obchodzą: Joanna, Zuzanna, Milena

Logowanie

  • Przypomnieć login?

Nowości

Popularne

  • Regulamin Stowarzyszenia
  • System Duplex 2,4 GHz
  • Ładowarka iCharger 4010 Duo
  • Graupner Polaron EX
  • Filmy
  • Stowarzyszenie
  • Deklaracja
  • Regulamin Stowarzyszenia
  • Polityka prywatności

© 2008 -  Dolnośląskie Stowarzyszenie Sportów Modelarskich